27. - 30. 10. 2016
Den vzniku Československa jsme oslavili s Járou v Rádle. V předvečer svátku nás uspala předváděčka horolezecké výstroje, ale 28. jsme "už" odpoledne stáli na značkách (Bára se svým novým běloušem) a těšili se na zteč Jizerek. Tři eRBéčka se vydala z Hrabětic přes sedlo Holubníku, vodopád Velký Štolpich, NS Lesy Jizerských hor na sraz s Filipem a Štěpánem na Prezidentské, kde jsme navíc chutně povečeřeli (doporučuju vynikající boršč, svíčkovou s "pajfákama" a meruňkový koláč). Finální přiblížení k autu se událo za světlometů Filipova doprovodného vozidla. Brrr, počasí se na nás vyřádilo, ale Báře nevadil ani mokrý dřevěný chodník - novej bajk holt dělá divy :-) Každopádně na tuhle "esenci Jizerek" (slovy Járy) budeme dlouho vzpomínat. V sobotu výlet do loupežnické jeskyněna linii lehkého opevnění, v neděli oběd ve Zbytcích, krátká procházka a tradá domů. Tak příště snad ty Srázy :-)

1. 10. 2016
Se Šimákem jsme oslavili narozeniny přímo na 8. ročníku GoGo Race. Náš osvědčený tandem s Bárou se už podruhé rozrostl o plonkového Berťáka, který hned po startu musel zneuctít novostrašecké garáže (naštěstí bez pokuty :-)). Takže Bába s dědkem a vnoučkem ujeli standardních 40 km, sebrali 10 kontrol a dokončili v rekordně krátkém čase na 25. místě v mixech, kolem kterého se motají poslední tři roky. Počasí perfektní, cattering a organizace jako vždy vynikající. Duch závodu - k nezaplacení :-) Hip hip, Daviido&Lubuna!

28. 9. 2016
Na Svatého Václava jsme s Katkou navštívili Ameriku. Lidí jako much a aut snad ještě víc. Nicméně stačilo popojet kousek dál a davy opadly, klasika. Britové na Velké Americe a v jejím okolí natáčejí historický seriál a nám se podařílo Stonehenge a středověký hrad vypátrat. Člověk se rázem ocitl o 4,5 tisíce let zpět. Odpolední vyjížďka nakonec hodila přes 50 kiláků, tak pivo na pontonu nádrže na návsi v Kuchaři bylo zaslouženou odměnou.

23. - 25. 9. 2016
Průzkum bajkparků letos pokračoval Schoeneckem. Náš dočasný domov, hotel IFA, si nás získal svou pitoreskností (přišli jsme si tam a tím pádem se večer i chovali jako ve Fear and Loathing in Las Vegas :-)) a přátelským personálem. Bodejť by ne, když každá druhá servírka byla od nás. Vyzkoušeli jsme nový způsob přepravy kola na lanovce, ale opačným směrem nám některé traily odolaly. Flowtrail se nám zamlouval, i když sypký povrch a probíhající údržba mu na flow nepřidaly. Jumpline už byla za hranou našich leteckých schopností, moc jsme si ji neužili. Příště musíme pokořit ještě dva přírodní traily. Ovšem taková odpolední projížďka liduprázdnou ulicí, kterou jsme zakončili na skalní vyhlídce uprostřed města, měla taky něco do sebe. V neděli jsme si pak vyšlápli zklidnit se v místních hvozdech u rybníčku a tradá domů. Krátká, intenzivní a neuzavřená kapitola. Schoen :-)

17. - 21. 8. 2016
Pravidelný výroční zájezd na Smrk. V Jcampu mají jednu parádní chatu s pěti apartmány, kde se bydlí jedna báseň, zbytek ubytovacích kapacit je ale velmi spartánský. Navíc kuchyně jak na základce za našich mladých let a snídat a večeřet musíte podle přesně stanoveného časového rozvrhu. S tím se člověk srovná, ovšem nemít večer kde posedět, protože restaurace zavírá v osm? Ale k bajkování. Ve čtvrtek jsme sami s Bárou objeli polskou stranu. Po sjezdu Zajeczniku si přesně vybavuju její pyšná slova: "Z kopce na nás stejně nikdo nemá, viď?". Nemá, diktujeme nekompromisně :-) Pátek začal s úsměvem. Na Hubertce jsme se před polednem potkali s Járou a pak to přišlo. Čekáme na konci černé u hřbitova (symbolicky) a po drahné chvíli dojíždí vedoucí závodnice Gira v maglia rosa, ale už se nesměje. Poprvé jsem Báru nehlídal s tím, že už to má v paži, a ona si zatím saltem mortale přes řídítka paži potloukla. Díky Filipovi, že mi ženu na trailu zaopatřil. V sobotu se Bára ještě statečně vybičovala a dala s námi Oboru a Hřebenáče. Den jsme zakončili rock-metalovým fesťákem Fryyfest na koupáku, na pražské Attack the Hero jsme se dokonce přesunuli do "kotle" :-) V neděli ráno chcanec, tak jsme pobalili a cestou domů navštívili Járu v jeho novém bydlišti v Rádle. Tak snad zase za rok a bez zranění. A kopejte, kucí český a polský, a koukejte se usmířit a ne si každý hrabat na svém písečku!

22. 7. - 7. 8. 2016
Poprvé čtrnáctidenní dovolená na chatičce! Nemohlo chybět objevování nových cest, tradiční dvojboj kolo-loď a tentokrát jsme zapojili i jednu novinku - vyrazili jsme do Rakovníka prozkoumat dva tipy z Vela. Zaparkovali jsme u psího cvičáku a začali cyklostezkami, které jsou namotané doslova na pětníku hned v lese za ním. Najdete tam několik trailových okroužků různých obtížností a dokonce i ostřejší lajny pro skokany. Vřele doporučuju navštívit! Vyblbnou se tu jak děti, tak jejich rodičové. Pak jsme se vydali obroubit pár trailů po okolních kopečkách dle itineráře z fotoseriálu Roba Trnky. Ještěže jsem měl trasu staženou do Garminů, jinak bychom odbočku na sjezd z Pavlíkovských vršků hledali ještě dnes. Parádní záležitost. Následoval switchbackový apendix z Teplé stráně, který mne torchu zklamal, ale následný sjezd k Hamru opět na mé lebce rozzářil blažený úsměv. Troufl jsem si i na některé menší skočky :-)

Závěr dovči se nesl v duchu lítého boje na Skryjském triatlonu. Kvůli vysoké a nebezpečné vodě se místo plavání běželo, čili ten kilák a čtvrt jsem si dal dvakrát a málem vypustil svou bídnou a netrénovanou duši! Hendikep 2,35 traktorů byl oproti žiletkám také znát, ale s výsledkem na začátku poslední třetiny startovního pole jsem spokojený - aspoň je co zlepšovat :-) Gratulace Báře, která završila zlatý hattrick, a Filipovi, který ovládl kategorii starších mužů (rozuměj nás :-)). Sláva vítězům! A samozřejmě dovoleným.

15. - 17. 7. 2016
Výroční víkend s Kotoul family :-) Pěkný švih přes Zbiroh a posezení U starýho kozla.

8. - 12. 7. 2016
Saalbach bande letos opět v akci! Ubytko u Miriam ve spodním patře s teráskou a grilem ještě vychytanější než balkón v patře, počásko oproti pesimistické předpovědi nakonec luxusní, na přejezdu do Leogangu traily jako z Hobitína, Berťák mi zrobil novou profilovku na FB a koňovi přišlo Vareho nové RB k sežrání. A jezdili jsmejezdilijezdili...

1. - 6. 7. 2016
Zaplať Bůh za ty svátky :-) Za vsí jsme prostříhali zarostlý tunýlek (trnkový roští je peklo), drandili po poli, navštívili Slabecký mlýn resp. jeho ruiny (tentokrát ze shora) a jednu Nebeskou návštěvu přijali a vyvezli ji na vodu a na vyhlídku.

27. 6. 2016
A hned v pondělí jsme si dali s Katkou a Alešem náš oblíbený okroužek se společenskou vložkou na Tornádu. Zapadající slunce nám spolu s dramatickými mraky přichystaly romantickou kulisu. Aaaaaach :-)

26. 6. 2016
Na chatě opět bez hárající sabáky, tak jsme to natáhli víc po asfaltu přes Velíz a trhli jsme i výškový rekord mých Garminů - na 40 km jsme nastoupali 926 metrů. Však si tu zubatici prohlédněte sami. Musím přiznat, že takhle prošitej jsem dlouho nebyl. Na silnici ty naše traktory prostě moc nevalej, ale přesto jsme dojížděli s úsměvem :-)

22. 6. 2016
Druhý výlet přeš Kosoř: lávka přes Radotínský potok (údolí od Kalinova mlýna na Cikánku je hodně oslizlý a zarostlý, ale stojí za to) a ruina jednoho z objektů Maškova mlýna.

18. 6. 2016
S Petrem a Frantou ze Skrej jsme si střihli příjemnou padesátku, při níž jsme neplánovaně narazili na naučnou stezku v přírodní rezervaci U Eremita. Nádherný technický trailík, z kterého Petr málem zhučel dolů do Berounky. Zatáhli jsme ho tam, chudáka, na trekingovém kole :-) Snad se na singl zaříznutý do skály ještě někdy podívám.

12. 6. 2016
Nedělní pojezd s Bárou a Pinďou - traily a vyhlídka v Chuchelském háji, klopenky a skočky u Jačoura za barákem, dům hrůzy připomínající legendární Studnu, vyhlídka nad Negrocity a singlík jako z Kanady vystřižený. Dohromady 45 kiláčků a o něco míň piv :-) Rozlučka u přívozu v Lahovičkách. Epesní den!

8. 6. 2016
Náš letošní první popracovní okroužek - teprve?!? Ale co má člověk jednou najeté, to už nezapomíná - Bára vysekla sjezdík k řece jako profík. Dobrý učitel se holt nezapře :-) A ještě cestou stihla pomučit kozičku.

27. - 29. 5. 2016
Po čase návštěva Pastíků ve Stráni. Sobotní výlet nám zněpříjemnil Lakatoš (LKT alias Lesní Kloubový Traktor :-)), který má nepěkný dar proměnit jakoukoliv lesní cestu v rozbahněné oraniště. Ale asi je to holt při tom lesním hospodaření potřeba, koně jsou de mode. Každopádně kluci se nemohli vynadívat. Bajky dostaly zabrat, stejně tak moje ruka, na které jsem si při páteční pumelici naštěstí jen podvrtnul, sic zle, pravý prsteníček. Chcát na to. Zlomeninu vyloučil stařičký pan rentgen na chíře na Zbraslavi, kde se kurýroval i český agent 007 Jirka Hradec těsně před tím, než ho zlanařila rozvědka. Podívejte se, skoro se to tam nězměnilo.

10. 5. 2016
Popracovní výjezd bez sabáky, tak jsme si to střihli na Kosoř. Zábavný trail kolem kráťoučké skoč-lajny a pár dropů do prudké rokle (i ten nejmensí mi vyhnal srdce do krku :-)), vyhlídka na Černou rokli, mírný sjezdík podél Šachetského potoka (až tam budu sám, zkusím ten přes skály :-)) a pak jsme se přes Radotín v závěrečné pasáži doslova prodrali do Slavičího údolí. Do Chuchelského háje nám po lehkém zakufrování už nezbýval čas, tak jsme to ohnuli přes Chuchli domů. Perfektní, jen houšť takových psychických nakopávek!

28. 4. - 3. 5. 2016
Fotostřípky z návštevy Hollandu: Je to země cyklistické dopravě zaslíbená, jak dokládá obří cykloparkoviště u Central station. V Amstru jsme si dokonce při pěším výletě přišli občas doslova perzekvovaní - úzké chodníčky na úkor cyklostezek a ulic. Ale tam by těm davům turistů nestačily ani 3x takové. My jsme využívali takovéhle přepravní nomády (na těch nosičích bych v pohodě přestěhoval byt :-)) s jedním převodem, torpédem (při prvním pokusu o zastavení a nenahmatání brzdových pák jsem trochu adrenalinu vyplavil, přiznávám :-)) a několika kilogramy nadváhy, kteří ale po těch rovinách frčeli skoro sami. Jinak místňáci jezdí téměř na všem - od klasických městských hajter, přes nestárnoucí cruisery až po exotické velomobily. U mne to ale vyhrálo čtyřkolo. Jen škoda, že jsem ho neviděl v akci. A na závěr ideální reklamní předmět pro tuto zemi (nevyhodíte jej a rádi jej opakovaně používáte). Tak zase někdy!

21. 4. 2016
Dlouho hledaný legendární trail 133 zatáček byl konečně dobyt! No dobyt, spíš nalezen a poprvé "na oči" sjet. No sjet, vlastně jsem dlouho takhle netlačil z kopce :-) Je to regulérní HC enduro trať, navíc místy dost úzká a s utrženými krajnicemi. Ale spodní část, kterou jsem jel podruhé, se mi už dávala líp. Teda až na závěrečný drop mezi pařez a strom téměř do kolejí. Tak aspoň "vrcholovku" eRBéčku jsem dole u patníku pořídil :-) Pro zájemce GPX zde. A díky Štěpánovi z BnR za trpělivou navigaci.

1. - 3. 4. 2016
Druhý víkend na chatě (celou zimu se nám po té selance stýskalo) a hned jsme si naložili brutus výšlap. V noci sice teploty klesaly k nule, ale přes den nám sluníčko předvedlo luxusní jarní počasí. Na začátku sezóny jsme prošťouchli pár nových cestiček a odměnou nám byla satanisticko-hardrocková lesnická maringotka. Kepler by zaplesal :-)

8. 3. 2016
Poprvé jsem otevřel vidlici! Vlastně na tom vůbec nic nebylo, jen jsem překonal letitý respekt z rozebírání komplikovaných komponentů. Po předchozím zásahu v RB (olej místo vazelíny a vyjmutí spaceru), jsem vrátil napřed 1/3 spaceru, abych tam nakonec nechal 2/3 přesně dle doporučení Suntouru pro nsmb.com (kapitola Fixing it up). Jen místo 60 psi foukám 75. Snad se sodruzi na Tchaiwanu chytnou za nos a budou vidle takhle ladit už v továrně.

14. 2. 2016
Jsem to s tím sněhem nějak zakřikl :-( Od druhé oblevy v půlce ledna se teploty drží stále nad nulou a dnes jsme se při výletu na Libuš před kopcem na Točnou vysvlékali do vrstev, které běžně odhalujeme až na konci března. Tak snad nenasněží v květnu...

6. 1. 2016
Ani ne měsíc po 35° vedru v Atacamě drandím do práce na sněhu! Z extrému do extrému :-) Je to super zábava, tak snad si letošní zimu konečně užijeme tuto specifickou formu ledu hojně i v Praze.